Created with Sketch. Created with Sketch. Created with Sketch. Created with Sketch. Created with Sketch. Created with Sketch.

FAQ

Van Start

Wat is Vodafone Business Marketplace?
Het is een one-stop-shop met een flink aantal productieve zakelijke apps zoals Microsoft Office 365, speciaal gekozen om uw bedrijf een boost te geven en de samenwerking en productiviteit binnen uw team(s) te stimuleren. Alle Vodafone Business-klanten gebruiken gratis de Vodafone Business Marketplace.
Hoe ga ik aan de slag op de Vodafone Business Marketplace?
Koopt u de eerste applicatie bij ons, dan krijgt u een activatie-e-mail, waarop u binnen 15 minuten moet reageren. U kunt dit ook later doen door de originele e-mail nog eens te sturen. De volgende keer dat u inlogt, kunt u dit rechtstreeks doen vanaf de inlogpagina van Vodafone Business Marketplace. Nadat u zich heeft aangemeld, komt u op de Dashboard pagina. Vanaf hier kunt u de meeste van uw taken beheren, waaronder: • Gebruikers uitnodigen voor de Marketplace • Applicatielicenties toewijzen aan bedrijfsgebruikers • Aankoop van nieuwe applicaties • Recente activiteit in Marketplace zien, zoals aankopen, het toewijzen van licenties en verzoeken van gebruikers van het Bedrijf. Let op: schaft u een App aan of annuleert of wijzigt u het aantal licenties op een App, dan ziet u ook een melding met 'afgeronde betaling'. Dit bevestigt dat het wordt toegevoegd aan uw volgende factuur.
Hoe verander ik mijn Vodafone Business Marketplace-wachtwoord?
Volg onderstaande stappen: • Log in op Vodafone Business Marketplace • Ga naar het gebruikersnaam pictogram • Klik op het tabblad Mijn instellingen • Voer onder het wachtwoordgedeelte uw oude en nieuwe wachtwoord in • Klik op Instellingen opslaan
Hoe beheer ik mijn Vodafone Business Marketplace-producten en -diensten?
Hoe u uw producten en services beheert, hangt er van af of u een Bedrijfsgebruiker of een Bedrijfsbeheerder bent. • Bent u een Bedrijfsgebruiker, neem dan contact op met de Bedrijfsbeheerder binnen uw bedrijf en vraag de wijzigingen aan u graag wilt in uw toepassingsproducten en -diensten. • Bent u een Bedrijfsbeheerder, dan kunt u producten kopen en productlicenties toewijzen aan bepaalde gebruikers. De gemakkelijkste en snelste manier om uw Vodafone Business Marketplace producten en -diensten te beheren, is via uw Vodafone Business Marketplace account.
Wie heeft toegang tot mijn organisatieaccount op de Vodafone Business Marketplace?
Alleen mensen die door uw Bedrijfsbeheerder zijn uitgenodigd om Bedrijfsgebruikers te worden, hebben toegang tot uw organisatieaccount. Alleen uw Bedrijfsbeheerder kan producten kopen of wijzigingen doen binnen de Marketplace.
Hoe weet ik of mijn Vodafone Business Marketplace organisatieaccount is ingesteld?
Is uw Vodafone Business Marketplace account aangemaakt - meestal de eerste keer dat u een cloud-applicatie koopt als onderdeel van ons applicatie provisioning proces – dan krijgt de werknemer die u aanwijst als de Bedrijfsbeheerder een e-mail, met een uitnodiging om lid te worden. Het is belangrijk dat de Bedrijfsbeheerder de link in de e-mail gebruikt om zijn eigen gebruikersaccount op de Marketplace te valideren. De link is 15 minuten geldig. Als dit venster wordt gemist, hoeft u zich geen zorgen te maken, u kunt een nieuwe activeringsmail activeren met de link in de oorspronkelijke e-mail. De Bedrijfsbeheerder kan het licentierecht van uw organisatie niet beheren of transactiegegevens bekijken totdat het Marketplace-account is geverifieerd. Nooit zullen we u een wachtwoord sturen of u om uw wachtwoord vragen
Kan ik mijn e-mailadres wijzigen in de Vodafone Business Marketplace?
Ja. U kunt uw e-mailadres bijwerken door onderstaande stappen te volgen: • Log in op Vodafone Business Marketplace • Ga naar het gebruikersnaam pictogram • Klik op het tabblad Mijn instellingen • Voer onder het gedeelte e-mailadres uw nieuwe e-mailadres in • Klik op Instellingen opslaan Kiest u dit als uw primaire e-mailadres, dan wordt dit ook uw nieuwe gebruikersnaam als u zich de volgende keer aanmeldt bij de Marketplace. U stelt zo ook secundaire e-mailadressen in.

Accounts en rollen

Wat zijn de rollen van Vodafone Business Marketplace?
Er zijn twee verschillende Marketplace rollen. • Iedereen die een applicatie gebruikt die via de Marketplace is gekocht, krijgt de rol van Bedrijfsgebruiker. Hierdoor kunnen ze inloggen op de Marketplace, zien welke applicaties aan hen zijn toegewezen en deze gebruiken. • Een Bedrijfsbeheerder kan producten kopen en productlicenties toewijzen aan bepaalde Bedrijfsgebruikers.
Hoe nodig ik een nieuwe Bedrijfsgebruiker uit voor Vodafone Business Marketplace?
Alleen de Bedrijfsbeheerder kan nieuwe gebruikers uitnodigen voor de Vodafone Business Marketplace en hun licenties beheren. Volg onderstaande stappen: • Log in op uw Vodafone Business Marketplace account • Kies in het menu de optie Beheren, dan komt u op de Dashboard pagina • Om een gebruiker uit te nodigen, voegt u zijn e-mailadres (1) toe en klikt op Uitnodigen • Om meer dan één gebruiker uit te nodigen, kiest u Meerdere uitnodigen (2) • Voer het e-mailadres van de gebruiker in. De rol wordt standaard Gebruiker • Klik op Verzenden uitnodigingen Upload een lijst met gebruikers • Klik op E-maillijst uploaden • Upload bestandsvereisten en formaat o De bestandsgrootte moet kleiner zijn dan 2 MB o Enkele kolom platte tekst (* .txt) bestand o Eén e-mail per regel o Maximaal 2.000 regels • Klik op Bestand kiezen en kies dan het tekstbestand dat u wilt verzenden • Klik op Uitnodigingen verzenden o De gebruiker krijgt een e-mail waarin hij wordt gevraagd zijn account te activeren. Lopende uitnodigingen opnieuw verzenden of intrekken • U kunt de status van gebruikersuitnodigingen controleren om te zien of de accounts zijn geactiveerd. U kunt ervoor kiezen om de activerings-e-mail opnieuw te verzenden of de installatie in te trekken. • Kies Gebruikers in het menu • Selecteer Uitnodigingen beheren (1). Dit toont een lijst met de openstaande uitnodigingen • Selecteer Opnieuw verzenden of Intrekken - u krijgt een bevestiging dat dit is voltooid
Hoe schakel ik bedrijfsgebruikers op Vodafone Business Marketplace uit of verwijder ze?
Alleen Bedrijfsbeheerders kunnen gebruikers uitschakelen / inschakelen of verwijderen van Vodafone Business Marketplace. Als u een Bedrijfsgebruiker uitschakelt, houdt hij zijn profiel, maar hij heeft geen toegang tot de Vodafone Business Marketplace of apps. Dit is handig voor een tijdelijke afwezigheid. Zodra een gebruiker terugkeert, kunnen ze eenvoudig weer worden ingeschakeld. Zoek de gebruiker die u wilt uitschakelen / inschakelen en kies de beschikbare optie om de toegang te wijzigen. Als een medewerker uw bedrijf verlaat, kunt u deze volledig verwijderen. Voordat u dit doet, moet u alle apps en licenties die ze momenteel hebben, verwijderen. Ga naar het tandwielpictogram en selecteer Gebruiker verwijderen.
Wat gebeurt er met mijn Vodafone Business Marketplace account als de Bedrijfsbeheerder vertrekt?
Wat gebeurt er met mijn Vodafone Business Marketplace account als de Bedrijfsbeheerder vertrekt? Als de Bedrijfsbeheerder uw organisatie verlaat, niet beschikbaar is om de rol te vervullen of zijn gebruikersaccount niet heeft gevalideerd, kunt u in plaats daarvan een andere gebruiker vragen om de rol van Bedrijfsbeheerder toe te wijzen. Neem voor dit verzoek contact met ons op via 043-3870228 - (Ma-Vr, 8:00-18:00). Let op: Er kunnen aanvullende beveiligingscontroles zijn voordat we wijzigingen in uw account kunnen aanbrengen.
Wie is mijn Vodafone Business Marketplace bedrijfsbeheerder en wat kan deze doen?
Een Bedrijfsbeheerder wordt aangemaakt op het moment dat u uw aanvraag voor Vodafone Business Marketplace bij ons afrondt. Het is de eerste persoon die in het account van uw organisatie wordt toegelaten tot de Marketplace. Een Bedrijfsbeheerder is het eerste aanspreekpunt voor Bedrijfsgebruikers met vragen over licenties, toegang en het opnieuw instellen van wachtwoorden op de Marketplace. Bedrijfsbeheerders kunnen producten kopen en productlicenties toewijzen aan specifieke Bedrijfsgebruikers. Om er achter te komen wie een Bedrijfsbeheerder is, zoekt u de naam in de uitnodiging die naar Bedrijfsgebruikers wordt gestuurd om lid te worden van Vodafone Business Marketplace.

Licenties kopen en beheren

Hoe wijs ik een licentie toe in de Vodafone Business Marketplace?
Volg deze stappen om een Marketplace toepassingslicentie toe te wijzen aan een nieuwe Bedrijfsgebruiker: • Ga naar het tabblad Beheren • Kies Apps toewijzen • Kies op het scherm Apps toewijzen de applicatie die u wilt toewijzen in de lijst aan de linkerkant • Een lijst met huidige gebruikers wordt aan de rechterkant weergegeven. U ziet een aankruisvakje naast de gebruikersnaam, selecteer degene waaraan u de licenties wilt toewijzen • Kies Wijzigingen opslaan om de licentietoewijzing te voltooien
Hoe annuleer ik de licenties op de Vodafone Business Marketplace?
Log in op Vodafone Business Marketplace: • Ga naar het tabblad Beheren • Kies Toepassingen • Kies op het Applicaties scherm Apps beheren in het menu aan de linkerkant • Als u de applicatie heeft gevonden waarvoor u een extra licentie wilt, gaat u naar de knop Beheren en kiest u Applicatie beheren in de vervolgkeuzelijst • Dan krijgt u een nieuw scherm met vijf tabbladen - kies het gemarkeerde Upgrade abonnement • Kies het product of de service die u wilt bijwerken en vul het nieuwe totale aantal licenties in dat u voor uw organisatie wilt. Als u bijvoorbeeld nu zeven licenties heeft en er twee wilt annuleren, vult u het totaal in als vijf. Ook als u meer licenties toevoegt, vult u het nieuwe totale aantal licenties in dat u wilt, niet het aantal dat u toevoegt. • Maak vervolgens de toewijzing van de licenties van uw Bedrijfsgebruikers ongedaan Let op: licenties zijn feitelijk pas opgezegd aan het einde van uw huidige contractperiode - dit is meestal een maand. Om te zien wanneer deze periode eindigt: • Ga naar het tabblad Beheren • Kies Toepassingen • Kies op het Applicaties scherm Apps beheren in het menu aan de linkerkant De einddatum van het contract en de verlengingsvoorwaarden staan in de module aan de rechterkant.
Hoe voeg ik nieuwe licenties toe aan mijn Vodafone Business Marketplace-account?
Volg deze stappen als u aanvullende licenties aanschaft voor uw Marketplace applicaties: • Ga naar het tabblad Beheren • Kies Toepassingen • U bevindt zich nu in Apps beheren. Vanaf hier, wanneer u de applicatie heeft gevonden waarvoor u een licentie wilt toevoegen, gaat u naar de knop Beheren en kiest Applicatie beheren in de vervolgkeuzelijst aan de rechterkant. • Dan ziet u een nieuw scherm met vijf tabbladen - kies het gemarkeerde Upgrade-abonnement • Kies het product of de dienst die u wilt updaten -in ons voorbeeld is dit Office 365 Business Premium - en vul het nieuwe totaal aantal licenties in dat u voor uw organisatie wilt. Dus als u al één licentie heeft en er nog twee wilt toevoegen, vult u het totaal in als drie. • Kies Doorgaan om naar het scherm Bestelling bevestigen te gaan • Hier kunt u uw wijzigingen bekijken. Als u klaar bent om door te gaan met de bestelling, kiest u Bestelling plaatsen Nu bent u klaar om nieuwe licenties toe te wijzen aan gebruikers binnen uw organisatie. Let op: Koopt u licenties zonder ze aan gebruikers toe te wijzen, dan worden de kosten van die ongebruikte licentie nog steeds in rekening gebracht.
Wat gebeurt er als ik geen nieuwe licenties toewijs in de Vodafone Business Marketplace?
Alle nieuwe licenties die niet zijn toegewezen aan Bedrijfsgebruikers in uw organisatie, blijven inactief totdat u ze wel toewijst, maar er worden wel kosten in rekening gebracht. U kunt licenties opnieuw toewijzen als een Bedrijfsgebruiker uw organisatie verlaat, of ze annuleren als ze niet langer nodig zijn.

Probleem oplossen

Wat gebeurt er als ik mijn wachtwoord voor Vodafone Business Marketplace vergeet?
• Selecteer de link voor het vergeten wachtwoord op de aanmeldingspagina van Marketplace • U krijgt een e-mail voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord waarmee u het wachtwoord wijzigt.
Beschikbaarheid en onderhoud van de Vodafone Business Marketplace-site
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, doen we regelmatig onderhoudscontroles en verbeteringen op de site. We zullen de Bedrijfsbeheerders per e-mail op de hoogte stellen als dit gaat gebeuren en opnieuw wanneer de site weer actief is.
Heeft u de antwoorden op uw vragen gevonden?
Vindt u nog steeds niet wat u zoekt, neem dan contact op met onze klantenservice via de hieronder vermelde ingangen. Heeft u een vraag en bent u indirecte klant, neem dan eerst contact op met uw telecompartner. U kunt ons telefonisch bereiken op: 043-3870228 Vragen per e-mail kunnen worden gestuurd naar: onenetenterprisesupport@vodafoneziggo.com Vragen over uw factuur kunt u sturen naar: enterprisebillingquestions@vodafoneziggo.com